Barion Pixel
hero-product

Partnerskap med Zurich

Ominimo Insurance är ett digitalt försäkringsvarumärke uppbackat av Zurich Insurance Group – tillika vår strategiska partner, riskbärare och delägare.

Vi kommer lansera på den svenska marknaden under tredje kvartalet 2025 och kommer då att erbjuda trafik-, halv- och helförsäkring samt ett brett utbud av tilläggsförsäkringar för fordon. Våra produkter kommer initialt att finnas tillgängliga på vår egen hemsida samt via ledande jämförelsesajter.

I Ungern, vår första marknad, sålde vi nästan 300 000 trafikförsäkringar under de första 12 månaderna, vilket gav oss en marknadsandel på 7 %. Detta ledde till att vår värdering vid Zurichs investering sattes till 200 miljoner euro.

Tack vare Zurichs 150-åriga erfarenhet, finansiella styrka och starka varumärke kan vi fokusera fullt ut på det vi gör bäst – att hitta de bästa riskerna och erbjuda de bästa villkoren genom avancerad dataanalys, smart mjukvaruutveckling samt fullt fokus på att få saker och ting gjorda.

Vårt gemensamma fokus med Zurich är att skapa en överlägsen kundupplevelse – genom intuitiva digitala lösningar, automatiserade processer, rättvisa priser baserade på omfattande dataanalys och snabba, rättvisa skadeutbetalningar. Kundnöjdhet är högsta prioritet för oss på både Ominimo och Zurich.

Detta partnerskap fokuserar främst på privatkunder och representerar en av de första samarbetena i sitt slag – där ett snabbt växande digitalt försäkringsvarumärke samarbetar med ett av världens mest ansedda och största försäkringsbolag.